วันพฤหัสบดีที่ 11 กรกฎาคม พ.ศ. 2556

สืบค้นข้อมูลแปลข่าวสัปดาห์ที่ 5 เรื่อง Kiyutaro Weather Station

แปลข่าว เรื่อง Kiyutaro Weather Station
ออกแบบโดย : Victor Branding Design Corp./ Taichung, Taiwan
หัวหน้าฝ่ายการตลาด : Fred Wang, B. B. Shee
ทิศทางความคิดสร้างสรรค์ :Chung Yuan Kuo
ศิลป : Bee Liu
ออกแบบกราฟฟิค : Johnny Hsu
คัดลอก :Lynn Lin

แปลโดย : นางสาวพลอยไพรรินทร์ ปานมี

Kiyutaro Weather Station

บริษัท ออกแบบจากไต้หวัน, ออกแบบการสร้างตราสินค้าวิกเตอร์ โดยสร้างการออกแบบแพคเกจที่ยอดเยี่ยม สำหรับ Kiyutaro โดยใช้ความแตกต่างของสภาพอากาศทำให้เกิดความรู้สึกที่แตกต่างของรสชาติ  เช่นการลิ้มรสเผ็ดของวาซาบิ ทำให้คนที่ลิ้มรสชาติรู้สึกเผ็ดจนน้ำตาไหล สมมติฐานนี้จะใช้ฉากหลังที่คล้ายคลึงกันเช่นน้ำตาจากคนมีความคล้ายคลึงกับฝนที่ตกลงมาบนใบหน้าของคน
ในวันที่ฝนตก กลิ่นหอมของแกงมีความเกี่ยวข้องกับลมในคืนเดือนหงายที่สวยงาม. และรสหวานจากคาราเมลมีการเชื่อมต่อกับแสงแดด 
 ดังนั้นบรรจุภัณฑ์กระดาษแข็งสีขาวมีการพิมพ์ป้ายชื่อที่โดดเด่นที่แตกต่างกันระบุแรงบันดาลใจ meteorologically ชื่อผลิตภัณฑ์เช่น" พายุฟ้า "หรือ" วันซันนี่ "  ครบครันด้วยภาพวาดแสดงให้เห็นถึงความสำคัญและมีเสน่ห์. ดังนั้นในวิธีการเดิมที่ผู้บริโภคจะได้รับประสบการณ์ใหม่ของการลิ้มรส แต่กำเนิดที่สอดคล้องกับสภาพอากาศที่แตกต่างกัน
อ่านข้อมูลเพิ่มเติมได้ที่เว็บ

ภาคผนวก
Kiyutaro Weather Station

Taiwan based design firm, Victor branding Design created wonderful package design for Kiyutaro "Different kinds of weather can cause different taste sensations; this assumption provides the backdrop against which the packaging design of the food label kiyutaro was designed. The way the spicy taste of wasabi brings tears to the eyes is similar to rain falling on people’s faces on a rainy day; the aroma of curry is associated with the wind on a beautiful moonlit night; and the sweet taste of caramel is connected with sunshine."
"Accordingly, the white cardboard packaging features distinctive typographical labels that identify the different meteorologically inspired product names such as “Thunder storm” or “Sunny day”, complemented by drawn illustrations showing reduced and charming motifs. The idea here is that these illustrations integrate the product itself, a popular Taiwanese root snack, in its actual shape as sunbeams, raindrops or thunder, by presenting it visually on the packaging. Thus, in an original way, consumers are offered new experiences of taste that congenially correspond to different weather conditions."
Designed by Victor Branding Design Corp./ Taichung, Taiwan
Head of Marketing: Fred Wang, B. B. Shee
Creative Direction: Chung Yuan Kuo
Art Direction: Bee Liu
Graphic Design: Johnny Hsu
Copy: Lynn Lin

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น