วันพุธที่ 7 สิงหาคม พ.ศ. 2556

แปลสรุปข่าว Two in one,Coke Sharing Can

แปลสรุปข่าวหน้าชั้นเรียน เรื่อง Two in one,Coke Sharing Can
ออกแบบโดย :โอลิเวียมาร์ติน, ชาวฝรั่งเศส
แปลโดย : นางสาวพลอยไพรรินทร์ ปานมี
Two in one,Coke Sharing Can
แคมเปญใหม่จาก Coca Cola ที่ให้คุณแบ่งปันความสุขกับคนรอบข้างได้ง่ายๆ แบรนด์น้ำอัดลมยักษ์ใหญ่อย่าง Coke จับมือกับ โอกิลวีและสิงคโปร์ ผลิตน้ำอัดลมกระป๋องขนาดบรรจุ 330 มล. ที่สามารถบิดแยกออกเป็น 2 กระป๋อง กระป๋องเล็กขนาดบรรจุ 115 มล.
กระป๋องสุดพิเศษนี้ออกแบบโดยนักออกแบบชาวฝรั่งเศส คือ โอลิเวียมาร์ติน ปัจจุบันกระป๋องนี้ยังไม่ได้จัดจำหน่ายทั่วโลก แต่จะมีการแจกในช่วงโปรโมทแคมเปญที่สิงคโปร์ ภายใต้ไอเดีย ซื้อ 1 ได้ 2 เป็นทำงานร่วมกันของเอเจนซี่โฆษณาจนได้ออกมาเป็นโฆษณาที่น่ารักอีกตัวหนึ่งของโค้ก
Two in one,Coke Sharing Can
By Racheal Lee on Jun 4, 2013filed under Advertising, Asia-Pacific
Ogilvy & Mather’s Singapore and France offices collaborated on the ‘sharing can’ introduced in Singapore this March
Leonardo O'Grady, IMC director for Coca-Cola ASEAN at The Coca-Cola Company, said that the project takes the classic Coca-Cola and makes it easy to share, simply by twisting the can.
The can design made its debut in Singapore in late March in a small-scale trial to gauge consumer reaction (and generate the video above). Ogilvy & Mather Singapore and Ogilvy & Mather France worked together on the project.
“We are always experimenting with new ways to bring an experience to people through Coca-Cola,” O'Grady said. “The sharing can is an example of this, allowing two people to share a can of Coke like never before.”
The company did not indicate whether the can will be available commercially, or where.
Two People, One Can: Coke’s New Can Lets You Twist And Share
Coca-Cola’s latest campaign to promote the sharing of happiness and presumably, a can of the drink along with it, allows two people to do just that. In collaboration with Ogilvy & Mather Singapore, the soda giant has produced a 330ml can that can be twisted and separated into two smaller 115ml cans for sharing. At present, the special cans, which were conceived by French designers Martin Olivier and Olivier Brechon, won’t see worldwide sale just yet and will be distributed for a trial period in Singapore through a traveling ‘Happiness Truck.’

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น